Neues Plugin: "OnSkillSelect Eval"

  • Hallo Leute,


    ich habe gestern mal begonnen mich mit der Plugin-Entwicklung zu beschäftigen.

    Entstanden ist ein Mini-Plugin, mit dem man JavaScript Code in einem Skill-Notetag registrieren kann, welcher dann beim Selektieren des jeweiligen Skills ausgeführt wird.

    Ich habe so eine Funktion in meinem Projekt gebraucht und dachte mir, ich mache daraus ein Plugin, weil es eventuell auch für andere nützlich sein könnte.

    Hier ist der Link zum Plugin.


    Viele Grüße


    Deadlift

  • Im Prinzip steht alles in der Beschreibung in der Plugin Datei:


    Du fügst dem Skill, bei dessen Auswahl du JS-Code ausführen willst, einen Tag in der Notiz-Box hinzu, z.B. so:

    Code
    1. <OnSkillSelect Eval>
    2.     console.log("I just got evaluated");
    3. </OnSkillSelect Eval>

    Alles was in dem Tag steht, wird bei Auswahl des Skills ausgeführt.


    Grüße

    Deadlift

  • It is a wonderful plugin. I think this will allow you to display pictures and messages.

    I was able to view the picture when I selected this skill, but I would like to hide the picture when I deselect the skill.

    Is this possible?

  • Thank you for viewing this thread. I did not know how to evaluate the picture to hide it in all other skills. What kind of rating should I add?

    Depends on how you show it. If you use RPG Makers $gameScreen.showPicture(pictureId, name, origin, x, y, scaleX, scaleY, opacity, blendMode) you could erase it using $gameScreen.erasePicture(pictureId).

  • Sorry for my lack of explanation. What I want to do is:

    As an example:


    <OnSkillSelect Eval>

    $ gameScreen.showPicture (pictureId, name, origin, x, y, scaleX, scaleY, opacity, blendMode)

    </ OnSkillSelect Eval>


    I now display the picture when I select a skill, but I want to automatically delete the picture after selecting the skill or when I cancel the selection. This is also true for other things: if you hover over a skill and your JavaScript code is evaluated, it will stay that way even after the skill is selected. I have to change the contents of the plug-in, so I do not know how.

    For example, I would like to reverse the evaluation with <OffSkillSelect Eval>.